2019-01-14

Nytt affärssystem förenklar kundernas vardag

Derome har idag tecknat avtal med IFS om utveckling av ett nytt affärssystem. Syftet är att förenkla vardagen för Deromes kunder och att göra Derome mer snabbfotade i både produktion, logistik och kundservice. Det nya affärssystemet är färdigutvecklat om cirka två år.

Derome är Sveriges största familjeägda träindustri och verkar i hela värdekedjan från skog till färdigt hus. Många kunder köper olika slags produkter och tjänster från Derome – det kan vara allt från konstruktionsvirke, takstolar till arbetskläder och maskiner.

- Nu investerar Derome i ett modernt affärssystem som gör att vi ökar kvaliteten i våra leveranser ytterligare och gör vardagen enklare för våra kunder, säger Magnus Andersson, koncernchef Derome. För att våra kunder ska lyckas måste vi vara flexibla, snabba, kunniga och smidiga. Med branschens modernaste affärsstöd blir vi en ännu bättre partner och leverantör.  

Det nya affärssystemet knyter ihop Deromes produktion, försäljning, logistik, kundservice och ekonomi. För kunderna blir det enklare att beställa, ändra och följa sin order. Kunderna får fler kommunikationsvägar med Derome – digitalt och direkt.

Nu startar ett tvåårigt projekt för att skapa en ny plattform inom Derome. Som leverantör av affärssystemet har Derome valt IFS.

- IFS är ett svenskt företag och vi värdesätter deras långsiktighet, seriositet och kompetens. De har en god kunskap om vår bransch och en teknisk plattform som dels matchar Deromes behov, dels rustar oss för framtiden, säger Magnus Andersson.

Vill ligga i framkant

Derome fokuserar mot framtiden på flera plan, nyligen invigdes den senaste satsningen, husfabriken i Värö. Där sker modern husproduktionen för att bygga effektiva och miljövänliga hem.

- Det nya affärssystemet ingår i en större digitaliseringsresa som hela koncernen genomgår. Vi vill ligga i framkant i de branscher vi verkar inom och har en ständig strävan att utvecklas, berättar Magnus Andersson.

Derome har en bred verksamhet och kunder som idag köper olika produkter och tjänster har kontakt med olika avdelningar. Med det nya affärssystemet får de en samlad överblick över hela sitt kundengagemang.

För mer information kontakta:

Jenny Levinsson, projektledare för affärssystemet, Derome AB, tel +46 340-58 25 14